Poznaj naszych nauczycieli

Wychowanie fizyczne

Jestem absolwentem Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, gdzie zdobyłem wykształcenie na kierunku wychowanie fizyczne. Dodatkowo uzupełniłem swoje kwalifikacje w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Gdańsku. Posiadam certyfikat Trenera UEFA C, jestem również instruktorem pływania. Posiadam 7-letnie doświadczenie jako nauczyciel wychowania fizycznego i wielką radość płynącą z przekazywania wiedzy i umiejętności młodym adeptom sportu.

Moja pasja do sportu jest nieodłączną częścią mojego życia. Przez wiele lat byłem zawodowym piłkarzem, reprezentując barwy klubów I i II ligowych , takich jak: Partizan Belgrad, Wacker Burkhausen, Elana Toruń, Zawisza Bydgoszcz, Wigry Suwałki i Chojniczanka Chojnice. To doświadczenie dało mi szeroką wiedzę i umiejętności w dziedzinie sportu, zarówno jako zawodnika, jak i trenera.

Od 2005 roku mieszkam w Polsce - zafascynowałem  się  tym krajem i jego kulturą.

Moja misja to nie tylko uczyć młodych ludzi zasad sportu, ale także kształtować ich charakter, promując wartości takie jak zdyscyplinowanie, współpraca i zaangażowanie. Kocham sport i chcę zarażać nim innych, inspirując ich do aktywnego stylu życia i osiągania swoich celów

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim

Studentka ostatniego roku Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej na Uniwersytecie Gdańskim.

Jestem zawsze gotowa wysłuchać swoich uczniów i staram się zrozumieć ich potrzeby. Wiem, że każde dziecko jest wyjątkowe i posiada swój indywidualny potencjał, dlatego moim celem jest budowanie sprawczości, poczucia własnej wartości i wspieranie rozwoju na wielu płaszczyznach. Chcę nie tylko przekazywać wiedzę, ale także inspirować młode umysły do samodzielnego myślenia i poszukiwania wiedzy.

Lubię podróże i gotowanie, a wolny czas chętnie spędzam grając w tenisa ziemnego, a także na instrumentach.

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim & Technika

Absolwentka Wczesnej Edukacji z Nauczaniem Języka Angielskiego na Uniwersytecie Gdańskim oraz Filologii Angielskiej w Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych UG.

Każdego dnia staram się uczyć się od ucznia, stawiać się w jego położeniu tak, abym mogła zrozumieć, co on rozumie, i poznać sposób, w jaki on poznaje.

Zebra to mój znak rozpoznawczy, jednak świat postrzegam nie tylko w czarno-białych barwach.

Język polski

Nauczyciel j.polskiego i etyki z wieloletnim stażem. W szczególności interesuje mnie edukacja poprzez teatr i film. Jestem autorem wielu publikacji metodycznych, testów, scenariuszy lekcji i recenzji. Przez ponad 20 lat byłam doradcą języka polskiego w CEN i GODN.

Poza zajęciami z młodzieżą i nauczycielami, prowadzę ćwiczenia ze studentami w AMW. Od lat pracuję jako egzaminator, członek komisji Wojewódzkiego Konkursu Języka Polskiego, organizator (wespół z Gdyńską Szkołą Filmową) Ogólnopolskiego Konkursu Filmowego Młode Albatrosy.

Ściśle współpracuję z Teatrem Miejskim, Festiwalem Polskich Filmów Fabularnych, Uniwersytetem Gdańskim, Wytwórnią Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie. Ukończyłam w PAN Studia Podyplomowe Nowe Gimnazjum i Szkołę Główną Mistrzostwa Edukacyjnego.

Edukacja wczesnoszkolna

Odkąd byłam małą dziewczynką marzyłam o pracy z dziećmi. Udało mi się i od trzynastu lat realizuję swoje marzenia pracując w przedszkolach i innych placówkach dla dzieci. Kocham swoją pracę, w której dobro dzieci jest dla mnie najważniejsze. Zachęcam wychowanków do realizowania swoich pasji artystycznych, rozwijania kreatywności i uczę ich korzystania ze swojej wyobraźni. WSKAŹNIKIEM realizacji tego celu będzie dla mnie wyposażenie uczniów w poczucie bycia „obywatelem świata” gotowym mierzyć się z wyzwaniami przyszłości.

Jestem również wykwalifikowaną pielęgniarką. Doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując w szpitalu w Wejherowie.

W wolnym czasie lubię tańczyć, śpiewać i spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi. Lubię również majsterkować i zajmować się sztuką i rzemiosłem.

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim

Edukacja dzieci to moja największa pasja. Dzięki badaniom z dziedzin psychologii oraz neurologii wiemy już, że mózg uczy się cały czas. Carol Dweck sformułowała teorię Growth Mindset, która zwraca uwagę na nasze nastawienie do procesu uczenia się. W mojej pracy stawiam właśnie na tworzenie sprzyjającego środowiska, wyposażanie dzieci w narzędzia, jasne określanie kroków do osiągnięcia celu oraz społeczną naturę uczenia się. Dążę do tego, aby każdy uczeń wierzył, że wszystkie drzwi stoją przed nim otworem. Moje zajęcia nie są ciche, zachęcam do dyskusji na forum, z partnerem, w grupach, daję na to czas. Innym priorytetem w mojej pracy jest dobrostan oraz zdrowie psychiczne uczniów. Od początku skupiamy się na rozpoznawaniu, nazywaniu oraz szanowaniu własnych uczuć. Uczymy się nazywać, komunikować własne potrzeby oraz wspólnie podchodzić do procesu rozwiązywania problemów. J. Faber ma całą gamę przetestowanych strategii jeśli chodzi o dialog z dzieckiem. W komunikacji z moim 3-letnim synkiem jest dla mnie nieocenioną pomocą. Jestem absolwentką Kolegium Językowego Uniwersytetu Warszawskiego, University of Westminster w Londynie oraz posiadam QTS (kwalifikacje nauczycielskie z Wielkiej Brytanii). Moje wieloletnie doświadczenie w pracy zdobyłam w Londynie. Prywatnie jestem miłośnikiem jazdy na rowerze oraz przebywania w plenerze. Bliskie są mi różnorakie sporty, a szczególnie siatkówka, narty oraz tenis stołowy.

Gramatyka języka angielskiego & Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim

Absolwentka Filologii Angielskiej Uniwersytetu Gdańskiego, Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych oraz studiów podyplomowych z zakresu Zintegrowanej Wczesnej Edukacji. Uczestniczka wielu szkoleń, warsztatów i konferencji metodycznych.

W mojej codziennej pracy przyświeca mi motto "Children must be taught how to think, not what they think." Margaret Mead. Zapraszam dzieci do częstych spotkań z książką, podróży w świat fantazji i kreatywnego rozwijania swoich pasji. Chcę, by poznały czym jest szacunek i empatia oraz doceniały wartość przyjaźni. Postrzegam naukę w szkole jako przygodę, która ma przygotować dzieci do samodzielności i dojrzałości.

Matematyka

Moją pasją od zawsze była matematyka, dlatego tez wybrałam taki kierunek studiów. Dzięki temu, że mój zawód jest równocześnie moim zainteresowaniem, wykonuję go z wielkim zaangażowaniem i zadowoleniem.

Oprócz matematyki interesuję się architekturą wnętrz oraz podróżami.

Język angielski & Nauki społeczne

Urodziłem się w Zimbabwe ale od 8 roku zycia mieszkałem w Anglii. Tam na Uniwersytecie studiowałam literaturę angielską i historię i w 2002r. uzyskałem uprawnienia pedagogiczne. Ponad 10 lat naczyałem angielskiego, literatury angielskiej, prowadziłem zajęcia Film/Media/Media/Teatr. W Polsce mieszkam od 2012 roku.

Moje hobby to czytanie, gra na gitarze, literatura, gra w piłkę nożną i oglądanie filmów.

Wychowanie fizyczne

 

Język polski w klasach 0-III

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Oligofrenopedagogika na wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz licznych studiów podyplomowych: terapii pedagogicznej, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, logopedii, a także kursów doskonalących, m.in. rocznego kursu reżyserii teatralnej, kursu budowy lalek teatralnych u legendarnej założycielki Teatru Miniatura Ewy Totwen.

Staram się korzystać w pracy z dziećmi z bogatego doświadczenia zawodowego, także pozaszkolnego: w teatrze, radiu i prasie. Za myślą Korczaka, jestem wielbicielką i orędowniczką szacunku dla dziecka, dla jego niewiedzy, dla niepowodzeń i łez, dla tajemnic i wahań...

Lubię podróże, góry, kajaki, a najbardziej powroty do mojego kaszubskiego domu, pełnego dzieci, zwierząt i książek.

Plastyka

Posiadam 30 letnie doświadczenie w nauczaniu. Edukacja jest podstawą naszego rozwoju. Całe życie się uczymy, rozwijamy naszą kreatywność, wyobraźnię i możliwość krytycznego myślenia.

Rezultatem edykacji jest łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz podejmowania wyzwań otaczającego nas świata.

Uczę konwersacji poprzez zabawę i zainteresowanie sztuką mając nadzieję, że język angielski zostanie przyjacielem naszych uczniów na zawsze.

W wolnym czasie jestem oddany sztuce w swojej nawet najbardziej zwariowanej formie.

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim

Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z tytułem magistra filologii angielskiej oraz studiów podyplomowych z zakresu Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Gdańskim.

Doświadczenie zdobyte podczas pracy w szkole międzynarodowej, jak i praca w szkołach językowych sprawiły, że chcę swoją przyszłość związać z nauczaniem.

W wolnym czasie lubię uczyć się języka rosyjskiego i francuskiego.

Religia

Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.Bardzo lubię swoją pracę- pełną zaskakujących rozmów, poszukiwań i odkryć.Drugi człowiek to skarb!

Cieszę się mogąc w duchu franciszkańskim dzielić się z dziećmi i młodzieżą radością wiary w dobrego i kochającego BOGA.

Prywatnie moją pasją są góry. Kocham je zdobywać i podziwiać. Jak tylko mogę uprawiam alpinizm i wspinaczkę – najchętniej w odległych rejonach naszego globu.

Język niemiecki

Filolożka, absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. “Learning another language is not only learning different words for the same things, but learning another way to think about things.” Flora Lewis Tym, co zawsze napędzało mnie do uczenia się języków obcych, była i jest ogromna ciekawość świata i ludzi. Język to nie tylko ćwiczenia z gramatyki, ale przede wszystkim inna kultura, historia, smaki, zapachy, muzyka, relacje – całe spektrum doświadczeń, które nas wzbogacają i pozwalają patrzeć na świat z różnych perspektyw. Tę pasję i miłość do języka niemieckiego przekazuję teraz moim uczennicom i uczniom licząc, że poniosą ją dalej.

Psycholog szkolny

Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Gdańskim, studiów podyplomowych z zakresu psychologii klinicznej na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym oraz studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej i socjoterapii

Stawiam sobie za zadanie, by każde dziecko uczęszczające do naszej szkoły mogło czuć się ważne, mądre i rozumiane.

Od września do czerwca pakuję się we wszystkie zauważone problemy po to, byśmy razem uczyli się je rozwiązywać i wyciągali z nich wnioski na przyszłość. Dzielę włos na czworo, by dotrzeć do przyczyn różnych szkolnych zjawisk, z tego też powodu widać mnie z daleka. Lubię wsłuchiwać się w rytm szkoły. W czasie wolnym pakuję plecak, dzielę czas z przyjaciółmi i słucham siebie.

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim

Przez osiem lat mieszkałam w Wielkiej Brytanii i tam też ukończyłam studia na kierunku Childhood Studies. Praca z dziećmi jest moją wielką pasją, którą odkrywam wciąż na nowo. Czerpię ogromną radość z nauczania, a sukcesy moich uczniów dodają mi skrzydeł i motywują do dalszych wyzwań. W mojej pracy stosuję indywidualne podejście do każdego z małych podopiecznych i dokładam starań, by pomóc im w pełni wykorzystać swój potencjał. Zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym, stale towarzyszy mi różnorodna muzyka. Z przyjemnością dzielę się nią z uczniami i zachęcam do kreatywnego rozwoju poprzez zajęcia manualne, szycie i projekty arts & crafts.

Moi podopieczni znają mnie jako Panią Lisek, nie tylko ze względu na kolor włosów, ale przede wszystkim na miłość do tego zwierzątka oraz pluszowego pomocnika, który często asystuje w lekcjach.

Język hiszpański

Jestem absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Filologia Romańska i Iberystyka.

Od lat uczenie języka hiszpańskiego jest moją wielką pasją. Podczas swoich zajęć staram się rozbudzić w uczniach zainteresowanie bogatą oraz różnorodną kulturą i historią państw hiszpańskojęzycznych. Uważam, że ciekawość i otwartość na to co „inne” stanowi wielką wartość i jest nieodzownym elementem rozwoju.

Wychowanie fizyczne

Ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku ,kierunek wychowanie fizyczne. Od najmłodszych lat uprawiałem piłkę koszykową, najpierw Podstawowej Szkole Sportowej, a następnie w Sportowym Liceum Ogólnokształcącym. Do momentu ukończenia studiów byłem czynnym zawodnikiem, obecnie gram dla przyjemności w ligach amatorskich.

Od lat jestem wielkim fanem ligi NBA ,poza tym interesuję się muzyką, filmem, książką, motoryzacją i podróżami. W mojej pracy najważniejsze jest dla mnie zachęcanie uczniów do całożyciowej aktywności fizycznej i dbania o zdrowie. Wierzę, że każda osoba jest w stanie znaleźć sobie sport albo inną formę aktywności ruchowej, która będzie jej sprawiać przyjemność.

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim

Absolwentka Edukacji Wczesnoszkolnej i Logopedii na Uniwersytecie Gdańskim, Pedagogiki (magisterskich studiów uzupełniających), Filologii Angielskiej w Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych na Uniwersytecie Gdańskim

Po ukończeniu liceum planowałam zostać inżynierem. W tamtym czasie nawet nie przypuszczałam, że moje miejsce może być zupełnie gdzie indziej. W ASP pracuję od 12 lat. Patrzę na świat oczami Marii Łopatkowej, która zachwyciła mnie swoją pedagogiką serca. Wierzę, że najważniejszym celem wychowania jest mądra miłość do świata i do ludzi. Nauczyciel to osoba kochająca dzieci, wspierająca je w poszukiwaniu własnej drogi życiowej. To ktoś bezinteresowny, autentyczny, ktoś kto jest obecny całym sercem. Jak uczyć? Patrzeć, widzieć i odpowiadać z miłością na otoczenie. Zarówno nauczyciel, jak i jego uczniowie współtworzą edukację, wzajemnie się od siebie ucząc. Jakie metody stosować? Takie, które naturalnie się pojawią lub też zaproponują je nam nasi uczniowie. A jeśli któreś z nich się nie sprawdzą, to zawsze można to namalować lub zaśpiewać ;-)

W czasie wolnym śpiewam, maluję, jeżdżę na rowerze, pływam kajakiem, chodzę na długie piesze wycieczki.

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim & Koordynator

 

Kierownik projektów edukacyjnych

Jestem absolwentką Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Od blisko 10 lat jestem związana z realizacją różnego rodzaju projektów edukacyjnych finansowanych z zewnętrznych źródeł. Swoje doświadczenie zdobywałam między innymi pracując jako Specjalista ds. projektów na Uniwersytecie Gdańskim oraz Dyrektor ds. rozwoju w portugalskiej firmie szkoleniowej.

Moją pracę w szkole traktuję jako PROJEKT, którego głównym celem jest umożliwienie uczniom wielokierunkowego rozwoju wykraczającego poza ramy podstawy programowej. Pragnę zrealizować ten CEL poprzez: organizację międzynarodowej wymiany młodzieży (między innymi poprzez program Erasmus+), oraz proponowanie uczniom stymulujących doświadczeń, mających inspirować ich do niekonwencjonalnego myślenia i rozwijania swoich pasji (między innymi konkursy międzynarodowe). WSKAŹNIKIEM realizacji tego celu będzie dla mnie wyposażenie uczniów w poczucie bycia „obywatelem świata” gotowym mierzyć się z wyzwaniami przyszłości.

Prywatnie jestem mamą dwójki urwisów mieszkającą w uroczej małej wiosce pod Trójmiastem. Zdradzę wam też, mój mały sekret …. gdy tylko mam możliwość, oglądam Gwiezdne Wojny, przygody Avengers i X-men. To mój niezawodny sposób na oderwanie się od rzeczywistości.

Terapia logopedyczna

Absolwentka Pedagogiki Społecznej oraz Podyplomowego Studium Logopedycznego na Uniwersytecie Gdańskim

Czerpię prawdziwą radość z bycia razem z dziećmi. Szanuję je i chciałabym być dla nich wsparciem, w podążaniu własną drogą. W pracy kieruję się słowami Janusza Korczaka "Dziecko chce być dobre. Jeśli tego nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż".

Kocham góry, turystycznie nieobojętna wędruję przez życie ze śpiewem na ustach. Jestem miłośniczką papierowych książek i pasjonatką języka ojczystego. W pracy dla ludzi hołduję przekonaniu, że nikt nie pozostaje obojętny na uśmiech :)

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim

Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Gdańskim z brytyjskimi kwalifikacjami - Qualified Teacher Status (QTS) in England.

“A hundred years from now it will not matter what my bank account was, the sort of house I lived in, or the kind of car I drove... but the world may be different because I was important in the life of a child”

Forest E. Witcraft

Informatyka

Jestem absolwentką inżynierskich studiów na kierunku informatyka. Od najmłodszych lat czułam, że zawód nauczyciela jest takim, w którym mogłabym się spełniać i z uśmiechem na twarzy wprowadzam dzieci w świat nowych technologii.

Prywatnie jestem pasjonatką kultury amerykańskiej i podróży, a wolne chwile najchętniej spędzam przy dobrej książce.

Historia & Wiedza o społeczeństwie

Absolwentka KUL-u i Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku politologia oraz UKSW w Warszawie na kierunku etyka. Później ukończyła podyplomowo politologię na Uniwersytecie Gdańskim oraz etykę na UKSW w Warszawie.

Uczę już tyle, że sama jestem jak historia. Dla mnie historia naprawdę jest ,magistra vitae” i chcę tym przeświadczeniem podzielić się z uczniami. Ale chcę też, aby była to nauka żywa, barwna i ciekawa. Sami przecież piszemy historię, musimy więc ją rozumnie kreować. Każdy przedmiot może być źródłem wiedzy.

Lubię literaturę historyczną i sensacyjną, ale najbardziej podróże odkrywające ciekawą przeszłość. Z uczniami najciekawsze wyprawy organizuję w polskie góry bo to wspaniały i mądry relaks po wytężonej pracy.

Biologia

Od ponad 15 lat nauczam biologii i każdy z tych 5475 dni był dla mnie przygodą, w którą wyruszałam razem z dociekliwymi umysłami moich uczniów. Cieszy mnie myśl, że jeszcze wiele takich wypraw przed nami.

Matematyka i informatyka

Jestem absolwentką Modelowania matematycznego i analizy danych. Od kiedy pamiętam matematyka nie sprawiała mi trudności i pomagałam innym ją zrozumieć. Lubię widzieć uśmiechy na twarzy uczniów, kiedy to co wydawało im się trudne, okazuje się łatwe.

W wolnym czasie lubię czytać książki, oglądać filmy, ale również poznawać nowe miejsca.

Wicedyrektor & Przyroda, Geografia

Doktor Nauk o Ziemi Uniwersytetu Gdańskiego, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu przyrody i techniki również na Uniwersytecie Gdańskim.

„Przyroda jest nieskończoną dziedziną, której środek leży wszędzie, a zakres nigdzie”
Albert Schweitzer

Nauczanie przyrody jest bezkresną podróżą dającą mi możliwość realizowania swoich pasji, a praca z uczniami sprawia mi ogromną satysfakcję. Podziwiam doskonały świat natury i próbuję oddać jego piękno w każdym wymiarze.

Język polski

Jestem absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego wydziału Filologii polskiej oraz podyplomowych studiów pedagogicznych Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Zarówno w pracy jak i w życiu fascynują mnie wyzwania, ruch, nieograniczone możliwości oraz świeżość spojrzenia. U swoich podopiecznych pragnę wzbudzić miłość do języka polskiego, sprowokować do dociekliwości i poszukiwań, wyzwolić wrażliwość, empatię oraz entuzjazm w zderzeniu z pięknem słowa. Wtórując czeskiemu pedagogowi - Janowi Amosowi Komeńskiemu - daję wiarę powiedzeniu:

„Nauka rozpoczynać się musi od zmysłowych spostrzeżeń, a nie od opisów rzeczy słowami.”

Według mnie kluczem do sukcesu w edukacji nauczycielskiej jest model nauczania otwartego. Na równi z doskonałym przygotowaniem merytorycznym plasuję dobry kontakt z uczniami, rozmowy na różnorodne tematy, podzielanie pasji, umiejętność słuchania, nacisk na działanie w grupie oraz dbanie o dobrego ducha zespołu klasowego. Staram się by na moich lekcjach nie zagościła nuda prowadząc je żywiołowo i z pomysłem. Oczywistym jest, że sukcesy wychowanków działają na mnie bardzo motywująco, jednak największą nagrodą jest błysk w oku uczniów oraz zaangażowanie podczas zajęć. Co to znaczy być dobrym nauczycielem? Dla mnie odpowiedź może być tylko jedna – dobry nauczyciel to nauczyciel twórczy i poszukujący, aktywny, otwarty na wszystko co nowe, partnerski w dialogu nauczyciel – uczeń.

W wolnych chwilach relaksuję się uprawiając pływanie i biegi, eksperymentując w kuchni, piknikując z rodziną, a wieczorami delektując się książką przy akompaniamencie blasku aromatycznych świec. Uwielbiam czystość i prostotę białych skandynawskich wnętrz oraz obserwowanie żeglujących córek. Uważam się za osobę szczęśliwą i spełnioną; mieszkam nad ukochanym morzem, mam fantastyczną rodzinę oraz pracę, która jest moją pasją a zarazem fascynującą przygodą.

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim

Nigdy nie miałam wątpliwości, że nauczanie to najwspanialszy zawód świata. Począwszy od zabaw w szkołę , kiedy jako dziecko przygotowywałam lekcje dla Babci i Dziadka, poprzez studia pedagogiczne a następnie praktyki w międzynarodowej szkole, wiedziałam, że jestem w odpowiednim miejsu.

Studiowałam na Uniwersytecie Gdańskim na kierunku Pedagogika- Wczesna Edukacja z Językiem Angielskim oraz w Kolegium Języków Obcych, na kierunku Fililogia Angielska. Pracujac w zawodzie, który się ceni, szanując indywidualność i wyjątkowość każdego ucznia, codziennie można cieszyć się z rozwoju, na który ma się wpływ.

Chemia

Absolwentka Wydziału Chemii i Podyplomowego Studium Matematyki z Informatyką na Uniwersytecie Gdańskim. Współpraca z uczniem i stopniowe budowanie fundamentów wiedzy pozwalających zrozumieć otaczający nas świat pochłania mnie do reszty. Staram się łatwymi sposobami wyjaśniać problemy chemiczne. Od wielu lat przygotowuję uczniów do Olimpiady Chemicznej. Mój upór nie pozwala im się poddawać. Założony cel osiągają w otoczeniu pasji i współpracy koleżeńskiej. Mojemu nauczaniu przyświeca motto: „Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć” - Maria Skłodowska-Curie. Uwielbiam podróże, a najbardziej samochodowe, które planuję wspólnie z rodziną i skrupulatnie realizujemy ich punkty. Jest w nich miejsce na spontaniczne zatrzymanie się w miejscach, których plan podróży nie uwzględniał. Ta forma podróży pozwala nam poznać nowych ludzi, ich styl życia, sposób patrzenia na świat. Wędrówki ładują nas pozytywną energią i uśmiechem, którymi dzielimy się z innymi.

Edukacja wczesnoszkolna

Absolwentka Instytutu Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego z tytułem magistra edukacji elementarnej oraz studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz zespołem Aspergera, certyfikowana nauczycielka Montessori, terapeutka ręki, terapeutka treningu umiejętności społecznych, Prywatnie zapalona podróżniczka, akwarystka i wielbicielka przyrody. Mam to ogromne szczęście, że łączę w jednym pracę zawodową i moją pasję-edukację dzieci. Uczę przez zabawę, bo uważam, że zabawa kojarzona jest przez dziecko z czymś przyjemnym i rozwija je we wszystkich sferach. Zadaniem moim jest obserwacja i pobudzenie w uczniu chęci poznania świata, a potem już tylko towarzyszenie mu w tej naukowej podróży. Jestem przekonana, że nauka poprzez zabawę, swobodne bycie sobą i spontaniczny, naturalny rozwój stanowi klucz do sukcesu i sprawia, że proces edukacji jest skuteczny. Zgodnie z myślą Konfucjusza prowokuję dzieci, aby samodzielnie odkrywały najciekawsze dla nich informacje: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Jednocześnie sama uczę się od dzieci, albowiem ich wrażliwość oraz wyobraźnia ułatwiają mi wybór atrakcyjnych metod i form pracy.  Pragnę uwrażliwić uczniów na piękno słowa pisanego i mówionego, poprzez doskonalenie mowy, kształtując ekspresję słowną, rozwijając przywiązanie do języka ojczystego, rozbudzając wrażliwość na maestrię i poprawność językową.

Język angielski & Muzyka

Bycie nauczycielem od ponad 30 lat wiele mnie nauczyło i cieszy mnie, że wciąż się uczę. Lubię skupiać uczniów na odpowiedziach na pytania: ,,co?”, ,,jak?”, ,,dlaczego?”.

,,Co” dotyczy przedmiotu. Równie ważne jest ,,jak” – to znaczy, by nauczyciele i uczniowie byli świadomi indywidualnych sposobów uczenia się, różnorodnych strategii w nauce, naszych mocnych i słabych stron. Ostatni składnik, ,,dlaczego”, dotyczy przyczyn, dla których uczymy się czegoś, tego jak jest to istotne oraz sposobów wykorzystywania nabywanej wiedzy i umiejętności w szkolnych i w życiowych sytuacjach.

Wszystko to znajduje odzwierciedlenie w całym procesie uczenia się i mam nadzieję, że przez takie rozmyślanie nad nim uda nam się osiągnąć jeden z głównych celów z misji naszej szkoły, czyli inspirowanie uczniów do wnoszenia radości i pasji w uczenie się i chęci nauki przez całe życie.

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim

W nauczaniu najważniejsze jest dla mnie budowanie poczucia bezpieczeństwa, efektywna komunikacja oraz dogłębne zrozumienie potrzeb dzieci.

Lekcje mają być przygodą, zabawą oraz sposobem na rozwijanie kreatywności.Dobry nauczyciel sprawia, że dzieci są uśmiechnięte, otwarte i nie boją się nowych wyzwań.

Co lubię? Pływać w ciepłym morzu, tańczyć, odpoczywać w ogrodzie. Bardzo lubię brytyjskie filmy i powieści. Sushi to moje ulubione danie.

Muzyka

Absolwentka Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Artystycznej, Muzyki Kościelnej i Rytmiki w Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz podyplomowych studiów Emisji Głosu przy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Gram na flecie poprzecznym i fortepianie, moją pasją jest śpiew we wszystkich odsłonach - od solowego, przez zespołowy, na chóralnym skończywszy. Jestem również wykładowcą Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie kształcę młodych adeptów edukacji muzycznej. Podczas tych wspólnych zajęć ze studentami i dziećmi ciągle przekonuje się, jak duży wpływ na wielopłaszczyznowy rozwój dziecka ma umuzykalnienie i wrażliwość muzyczna, dlatego w swojej pracy dążę do rozwijania artystycznych pasji każdego ucznia, starając się nauczyć świadomego odbioru sztuki, jak również wyrażania siebie poprzez muzykowanie.

Uwielbiam spędzać czas z rodziną i cieszyć się naturą i sielskim życiem na wsi.

Wychowanie fizyczne

Ukończyłam Gdańską Akademię Wychowania Fizycznego i Sportu.  Moja droga edukacji wiodła  przez wiele warsztatów tanecznych i ruchowych w Polsce i poza jej granicami. Dziś nazywam się człowiekiem ruchu  który chce zarażać radością płynącą z poruszania się i zachęcać do poszukiwań  formy, która  dla danej osoby jest najprzyjemniejsza. Inspiruje mnie wiele rzeczy, obserwuję świat i ludzi, od lat jestem fanką techniki tańca GAGA. Z  osobistych przemyśleń wyłoniła się forma zajęć - świadomości ruchu w oparciu o jogę i relaksację, którą propaguję w szkole Amerykańskiej. Cieszę się, że pracuję w tak wyjątkowym gronie nauczycieli.

Gramatyka języka angielskiego

Jestem absolwentką Filologii Angielskiej i Nauk Społecznych na Uniwersytecie Gdańskim.

Pracuję w Amerykańskiej Szkole Podstawowej w Gdyni od wielu lat. Szkoliłam swój warsztat nauczania języka angielskiego w Stanach Zjednoczonych i wzbogacam swoje doświadczenie ucząć angielskiego latem w Wielkiej Brytanii.

Moim priorytetem jest aby wspólnymi siłami z uczniami, w sposób zrozumiały i praktyczny, budować gramatyczny fundament języka, rozbudzić ich ciekawość do świata i ludzi. Fascynuje mnie proces poznawczy, jaki każdy z moich uczniów przechodzi na swój wyjątkowy i niepowtarzalny sposób.

Uwielbiam podróże. Odkrywanie nowych miejsc, poznawanie nowych ludzi, ich stylu życia i myślenia  wzbogaca mnie ogromnie. 

Edukacja wczesnoszkolna w języku angielskim

Absolwentka Filologii Angielskiej oraz Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych na Uniwersytecie Gdańskim i studiów podyplomowych z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

Wierzę, że bez dobrych relacji nie ma efektywnej nauki. O wiele bardziej istotne od wszystkich metod nauczania jest podejście nauczyciela i jego nastawienie. "Wszystkie dzieci przychodząc do szkoły mają ogromny zapał do nauki. Nie chodzi zatem o to, by ten zapał rozbudzać, ale o to, by go nie zniszczyć (…) Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil."- J. Korczak. Tego właśnie życzę i dzieciom i sobie:)

Bliskia mi jest myśl Ryszarda Kapuścińskiego „Istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej."

Język niemiecki

Absolwentka Germanistyki na Uniwersytecie Gdańskim oraz Psychologii na Uniwersytecie Łódzkim.

"Wer fremde Sprachen nicht kennt, weiß nichts von seiner eigenen."* – powiedział J. W. Goethe. Przekonuję uczniów, że znajomość języka obcego to coś więcej niż umiejętność komunikacji, to poszerzanie horyzontów i wędrówka w głąb samego siebie.

Bardzo lubię niemieckie kryminały i literaturę historyczną. Pełne uwielbienia oczy mojej psiny i dobra, szwajcarska czekolada zawsze rozmiękczają moje serce.

* “Kto nie zna języków obcych, nie wie nic o swoim własnym.“

Wychowanie fizyczne

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku, instruktor łyżwiarstwa figurowego, narciarstwa, gimnastyki i pływania.

Od 13 lat uczę w Amerykańskiej Szkole Podstawowej, gdzie z dużym powodzeniem wdrażam do programu nauczania zajęcia na łyżwach, rolkach, deskorolkach, a także lekcje tańca. Od wielu lat związana jestem z łyżwiarstwem figurowym, jako instruktor nauki jazdy dla dzieci, dorosłych i studentów AWFiS w Gdańsku oraz sędzia.

Od 2015 roku jestem zaangażowana w działalność Fundacji ,,Sport na Zdrowie” przy projekcie ,,REStart – Rehabilitacja, Edukacja i Sport na Zdrowie”, gdzie prowadzę zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży.

Matematyka

Czarowi nauk przyrodniczych oraz inżynieryjno technicznych uległam studiując na Politechnice Gdańskiej, Akademii Morskiej oraz Uniwersytecie Vitus Bering w Danii. W swojej pracy staram się przekazać swoją pasję do matematyki i fizyki, ich niezwykłość i zastosowanie w otaczającym nas świecie.

W czasie wolnym wędruję po górach i zwiedzam tajemnicze zakątki Europy, docierając rowerem w najpiękniejsze miejsca.

Religia

Pochodzę z Podlasia, a mieszkam w Gdańsku już od studiów. Ukończyłam Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego. Po studiach pracowałam głównie w organizacjach pozarządowych, gdyż lubię łączyć pracę zawodową z pomaganiem innym. W międzyczasie, z powodu zainteresowania tematem wiary i duchowości, ukończyłam studia teologiczne w Gdyni. Od zawsze również kocham dzieci, dlatego 6 lat temu postanowiłam zmienić kierunek zawodowy i zostać nauczycielką religii. W tym celu ukończyłam także studia pedagogiczne w Gdańsku. W swojej pracy kieruję się empatią, indywidualnym podejściem do dziecka oraz pasją do ewangelizacji i kształtowania wśród uczniów wartości najwyższych. Lubię aktywnie spędzać czas, jeździć na rowerze, grać w siatkówkę i pływać. Poza tym chętnie czytam książki, a także spotykam się z rodziną i przyjaciółmi.