Poznaj naszych nauczycieli

nauczanie wczesnoszkolne, język angielski

Absolwentka Filologii Angielskiej oraz Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych na Uniwersytecie Gdańskim i studiów podyplomowych z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

Wierzę, że bez dobrych relacji nie ma efektywnej nauki. O wiele bardziej istotne od wszystkich metod nauczania jest podejście nauczyciela i jego nastawienie. "Wszystkie dzieci przychodząc do szkoły mają ogromny zapał do nauki. Nie chodzi zatem o to, by ten zapał rozbudzać, ale o to, by go nie zniszczyć (…) Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil."- J. Korczak. Tego właśnie życzę i dzieciom i sobie:)

Bliskia mi jest myśl Ryszarda Kapuścińskiego „Istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej."

nauczanie początkowe

edukacja wczesnoszkolna

Absolwentka Wczesnej Edukacji z Nauczaniem Języka Angielskiego na Uniwersytecie Gdańskim oraz Filologii Angielskiej w Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych UG.

Każdego dnia staram się uczyć się od ucznia, stawiać się w jego położeniu tak, abym mogła zrozumieć, co on rozumie, i poznać sposób, w jaki on poznaje.

Zebra to mój znak rozpoznawczy, jednak świat postrzegam nie tylko w czarno-białych barwach.

nauczyciel wf-u

Absolwent AWFiS w Gdańsku, trener II klasy w koszykówce, instruktor windsurfingu, instruktor narciarski, instruktor pływania, żeglarz jachtowy, sternik motorowodny, kierownik wypoczynku oraz wychowawca kolonijny

Oprócz tego jestem zapalonym kitesurferem i snowbordzistą. Aktywnie gram w amatorskich ligach koszykówki w Trójmieście. Jestem wychowawcą medalistów Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Pomorza w koszykówce. Kocham pracę z dziećmi i czerpię ogromną satysfakcję z każdego małego i dużego sukcesu moich podopiecznych, ale przede wszystkim ,,jestem człowiekiem i nic, co ludzkie nie jest mi obce”.

język polski

nauczyciel wf

edukacja wczesnoszkolna

matematyka

język angielski i nauki społeczne

Urodziłem się w Zimbabwe ale od 8 roku zycia mieszkałem w Anglii. Tam na Uniwersytecie studiowałam literaturę angielską i historię i w 2002r. uzyskałem uprawnienia pedagogiczne. Ponad 10 lat naczyałem angielskiego, literatury angielskiej, prowadziłem zajęcia Film/Media/Media/Teatr. W Polsce mieszkam od 2012 roku.

Moje hobby to czytanie, gra na gitarze, literatura, gra w piłkę nożną i oglądanie filmów.

język polski w klasach 0-III

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Oligofrenopedagogika na wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz licznych studiów podyplomowych: terapii pedagogicznej, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, logopedii, a także kursów doskonalących, m.in. rocznego kursu reżyserii teatralnej, kursu budowy lalek teatralnych u legendarnej założycielki Teatru Miniatura Ewy Totwen.

Staram się korzystać w pracy z dziećmi z bogatego doświadczenia zawodowego, także pozaszkolnego: w teatrze, radiu i prasie. Za myślą Korczaka, jestem wielbicielką i orędowniczką szacunku dla dziecka, dla jego niewiedzy, dla niepowodzeń i łez, dla tajemnic i wahań...

Lubię podróże, góry, kajaki, a najbardziej powroty do mojego kaszubskiego domu, pełnego dzieci, zwierząt i książek.

konwersacje języka angielskiego

informatyka

edukacja wczesnoszkolna

nauczyciel religii

Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego i studiów podyplomowych z zakresu nauczania początkowego.

Moje motto życiowe: "Nigdy nie jest tak, żeby człowiek, czyniąc dobrze drugiemu, tylko sam był dobroczyńcą. Jest równocześnie obdarowywany tym, co ten drugi przyjmuje z miłością." Jan Paweł II

Wierzę, że warto mówić o wartościach, o Bogu i przybliżać dzieciom opowieści biblijne. Pismo Święte to nieoceniony skarb mądrości życiowej, która nierzadko ukazuje w pięknej formie przypowieści, symbole, przykłady. To nie tylko przewodnik, ale także skarbnica właściwego postępowania moralnego.

język polski – nauczanie początkowe

Absolwentka Nauczania Początkowego na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Gdańskiego, Neptun School of English, ESL- USA.

Moim marzeniem zawsze było uczyć tak, aby ci, którzy są uczeni dobrze się bawili, a przy tym rozwijali twórczy potencjał, nie zapominając o kaligrafii:) i ortografii:).

Bardzo bliskie są mi słowa Janusza Korczaka: „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat".
Myślę, że uśmiech i pogoda ducha to mój znak rozpoznawczy ( ...jeszcze słabość do lodów i czekolady). Bycie optymistką po prostu mi się podoba i jest zgodne z moją naturą.

wychowawca świetlicy

Absolwentka Pedagogiki na Akademii Marynarki Wojennej i Akademii Pomorskiej oraz studiów podyplomowych Matematyki i Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej.

Dla mnie nauczanie jest doświadczaniem otoczenia. Każdy z nas jest uczniem i odkrywa tajemnice świata w każdej podejmowanej aktywności. Moją rolą jest wskazać początek i możliwości, jakie daje wejście na daną ścieżkę, a wszystkie zebrane po drodze umiejętności są tym, czego nam nikt nie odbierze.

Nie ma takiej rzeczy, której nie spróbuję zrobić.

psycholog szkolny

Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Gdańskim, studiów podyplomowych z zakresu psychologii klinicznej na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym oraz studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej i socjoterapii

Stawiam sobie za zadanie, by każde dziecko uczęszczające do naszej szkoły mogło czuć się ważne, mądre i rozumiane.

Od września do czerwca pakuję się we wszystkie zauważone problemy po to, byśmy razem uczyli się je rozwiązywać i wyciągali z nich wnioski na przyszłość. Dzielę włos na czworo, by dotrzeć do przyczyn różnych szkolnych zjawisk, z tego też powodu widać mnie z daleka. Lubię wsłuchiwać się w rytm szkoły. W czasie wolnym pakuję plecak, dzielę czas z przyjaciółmi i słucham siebie.

wychowanie fizyczne

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w języku angielskim

Absolwentka Edukacji Wczesnoszkolnej i Logopedii na Uniwersytecie Gdańskim, Pedagogiki (magisterskich studiów uzupełniających), Filologii Angielskiej w Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych na Uniwersytecie Gdańskim

Po ukończeniu liceum planowałam zostać inżynierem. W tamtym czasie nawet nie przypuszczałam, że moje miejsce może być zupełnie gdzie indziej. W ASP pracuję od 12 lat. Patrzę na świat oczami Marii Łopatkowej, która zachwyciła mnie swoją pedagogiką serca. Wierzę, że najważniejszym celem wychowania jest mądra miłość do świata i do ludzi. Nauczyciel to osoba kochająca dzieci, wspierająca je w poszukiwaniu własnej drogi życiowej. To ktoś bezinteresowny, autentyczny, ktoś kto jest obecny całym sercem. Jak uczyć? Patrzeć, widzieć i odpowiadać z miłością na otoczenie. Zarówno nauczyciel, jak i jego uczniowie współtworzą edukację, wzajemnie się od siebie ucząc. Jakie metody stosować? Takie, które naturalnie się pojawią lub też zaproponują je nam nasi uczniowie. A jeśli któreś z nich się nie sprawdzą, to zawsze można to namalować lub zaśpiewać ;-)

W czasie wolnym śpiewam, maluję, jeżdżę na rowerze, pływam kajakiem, chodzę na długie piesze wycieczki.

edukacja wczesnoszkolna i nauczanie języka angielskiego

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Wydział Nauk Społecznych, kierunek: Pedagogika, specjalizacja: Wczesna Edukacja i Nauczanie Języka Angielskiego

W nauczaniu najważniejsze jest dla mnie, by rozwijać w uczniach ich dziecięcy entuzjazm do poznawania świata. Chciałabym, żeby żaden z moich uczniów nie bał się zadawania pytań, popełniania błędów. Chcę dać uczniom przestrzeń do poszukiwania, tworzenia, odkrywania talentów, wyrażania siebie. Uwielbiam, gdy uczniowie mówią: „niemożliwe, że lekcja się kończy, skoro dopiero się zaczęła”

Uwielbiam zapach świeżo skoszonej trawy i ciepłego chleba. Uwielbiam śmiech dzieci  i ich szczere spojrzenia. Bardzo lubię zaszyć się czasem w świecie książek i ręcznie malowanych obrazów.

terapia logopedyczna

Absolwentka Pedagogiki Społecznej oraz Podyplomowego Studium Logopedycznego na Uniwersytecie Gdańskim

Czerpię prawdziwą radość z bycia razem z dziećmi. Szanuję je i chciałabym być dla nich wsparciem, w podążaniu własną drogą. W pracy kieruję się słowami Janusza Korczaka "Dziecko chce być dobre. Jeśli tego nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż".

Kocham góry, turystycznie nieobojętna wędruję przez życie ze śpiewem na ustach. Jestem miłośniczką papierowych książek i pasjonatką języka ojczystego. W pracy dla ludzi hołduję przekonaniu, że nikt nie pozostaje obojętny na uśmiech :)

nauczanie zintegrowane / edukacja wczesnoszkolna

Absolwentka filologii angielskiej - Uniwersytet Gdański z brytyjskimi kwalifikacjami - Qualified Teacher Status (QTS) in England

“A hundred years from now it will not matter what my bank account was, the sort of house I lived in, or the kind of car I drove... but the world may be different because I was important in the life of a child” -
Forest E. Witcraft

nauczycielka historii oraz etyki w szkole

Absolwentka KUL-u i Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku politologia oraz UKSW w Warszawie na kierunku etyka. Później ukończyła podyplomowo politologię na Uniwersytecie Gdańskim oraz etykę na UKSW w Warszawie.

Uczę już tyle, że sama jestem jak historia. Dla mnie historia naprawdę jest ,magistra vitae” i chcę tym przeświadczeniem podzielić się z uczniami. Ale chcę też, aby była to nauka żywa, barwna i ciekawa. Sami przecież piszemy historię, musimy więc ją rozumnie kreować. Każdy przedmiot może być źródłem wiedzy.

Lubię literaturę historyczną i sensacyjną, ale najbardziej podróże odkrywające ciekawą przeszłość. Z uczniami najciekawsze wyprawy organizuję w polskie góry bo to wspaniały i mądry relaks po wytężonej pracy.

biologia

chemia

nauczanie początkowe

przyroda, geografia, technika, wicedyrektor

Doktor Nauk o Ziemi Uniwersytetu Gdańskiego, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu przyrody i techniki również na Uniwersytecie Gdańskim.

„Przyroda jest nieskończoną dziedziną, której środek leży wszędzie, a zakres nigdzie”
Albert Schweitzer

Nauczanie przyrody jest bezkresną podróżą dającą mi możliwość realizowania swoich pasji, a praca z uczniami sprawia mi ogromną satysfakcję. Podziwiam doskonały świat natury i próbuję oddać jego piękno w każdym wymiarze.

język polski

nauczyciel j. angielskiego

Bycie nauczycielem od ponad 30 lat wiele mnie nauczyło i cieszy mnie, że wciąż się uczę. Lubię skupiać uczniów na odpowiedziach na pytania: ,,co?”, ,,jak?”, ,,dlaczego?”.

,,Co” dotyczy przedmiotu. Równie ważne jest ,,jak” – to znaczy, by nauczyciele i uczniowie byli świadomi indywidualnych sposobów uczenia się, różnorodnych strategii w nauce, naszych mocnych i słabych stron. Ostatni składnik, ,,dlaczego”, dotyczy przyczyn, dla których uczymy się czegoś, tego jak jest to istotne oraz sposobów wykorzystywania nabywanej wiedzy i umiejętności w szkolnych i w życiowych sytuacjach.

Wszystko to znajduje odzwierciedlenie w całym procesie uczenia się i mam nadzieję, że przez takie rozmyślanie nad nim uda nam się osiągnąć jeden z głównych celów z misji naszej szkoły, czyli inspirowanie uczniów do wnoszenia radości i pasji w uczenie się i chęci nauki przez całe życie.

edukacja wczesnoszkolna

nauczyciel muzyki

Absolwentka Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Artystycznej, Muzyki Kościelnej i Rytmiki w Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz podyplomowych studiów Emisji Głosu przy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Gram na flecie poprzecznym i fortepianie, moją pasją jest śpiew we wszystkich odsłonach - od solowego, przez zespołowy, na chóralnym skończywszy. Jestem również wykładowcą Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie kształcę młodych adeptów edukacji muzycznej. Podczas tych wspólnych zajęć ze studentami i dziećmi ciągle przekonuje się, jak duży wpływ na wielopłaszczyznowy rozwój dziecka ma umuzykalnienie i wrażliwość muzyczna, dlatego w swojej pracy dążę do rozwijania artystycznych pasji każdego ucznia, starając się nauczyć świadomego odbioru sztuki, jak również wyrażania siebie poprzez muzykowanie.

Uwielbiam spędzać czas z rodziną i cieszyć się naturą i sielskim życiem na wsi.

zajęcia świetlicowe i wyrównawcze

Absolwentka Pedagogiki i studiów podyplomowych z zakresu Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej

W mojej pracy zwracam uwagę na to, aby uczniowie czuli się na zajęciach swobodnie, komfortowo i bezpiecznie, a nauka była dla nich przyjemnością.

Uwielbiam słońce – z parasolem mi nie do twarzy.

gramatyka języka angielskiego, nauki społeczne

Absolwentka Anglistyki i Nauk Społecznych na Uniwersytecie Gdańskim

Pracując już dla Amerykańskiej Szkoły Podstawowej w Gdyni (od 1996r), szlifowałam mój nauczycielski warsztat w Nowym Jorku i Anglii.

Zależy mi by wspólnymi siłami z uczniami - w sposób zrozumiały i praktyczny - budować gramatyczny fundament języka, rozbudzić ich ciekawość do świata i ludzi. Fascynuje mnie proces poznawczy, jaki każdy z moich uczniów przechodzi na swój wyjątkowy i niepowtarzalny sposób.

Uwielbiam podróże, te dosłowne i w przenośni. Odkrywanie nowych miejsc, poznawanie nowych ludzi, ich stylu życia, myślenia, idei. To ogromnie mnie wzbogaca. Satysfakcja, jaką czerpię z faktu, że razem wędrujemy po mapie geograficznej, historycznej i kulturowej świata jest źródłem mojego zawodowego spełnienia. Gdyby nie to, nie byłabym tym, kim dziś jestem.

język niemiecki

nauczyciel wf-u

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku, instruktor łyżwiarstwa figurowego, narciarstwa, gimnastyki i pływania.

Od 13 lat uczę w Amerykańskiej Szkole Podstawowej, gdzie z dużym powodzeniem wdrażam do programu nauczania zajęcia na łyżwach, rolkach, deskorolkach, a także lekcje tańca. Od wielu lat związana jestem z łyżwiarstwem figurowym, jako instruktor nauki jazdy dla dzieci, dorosłych i studentów AWFiS w Gdańsku oraz sędzia.

Od 2015 roku jestem zaangażowana w działalność Fundacji ,,Sport na Zdrowie” przy projekcie ,,REStart – Rehabilitacja, Edukacja i Sport na Zdrowie”, gdzie prowadzę zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży.

nauczyciel wf-u

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku na kierunkach Wychowanie Fizyczne oraz Turystyka i Rekreacja. Trener II klasy pływania. Wychowawca kolonijny. Animator czasu wolnego. Ratownik WOPR

Wierzę, że ruch, zabawa i przyjazna atmosfera sprzyja uczeniu się. Ważne jest dla mnie, by dzieci czerpały radość z aktywności fizycznej i dzięki niej:

  • pokonywały swoje słabości,
  • osiągały sukcesy,
  • jeszcze lepiej rozwijały się na wszystkich płaszczyznach.

"If you can dream it, you can do it" - Walt Disney

matematyka