Poznaj naszych nauczycieli

nauczanie wczesnoszkolne, język angielski

Absolwentka Filologii Angielskiej oraz Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych na Uniwersytecie Gdańskim i studiów podyplomowych z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

Wierzę, że bez dobrych relacji nie ma efektywnej nauki. O wiele bardziej istotne od wszystkich metod nauczania jest podejście nauczyciela i jego nastawienie. "Wszystkie dzieci przychodząc do szkoły mają ogromny zapał do nauki. Nie chodzi zatem o to, by ten zapał rozbudzać, ale o to, by go nie zniszczyć (…) Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil."- J. Korczak. Tego właśnie życzę i dzieciom i sobie:)

Bliskia mi jest myśl Ryszarda Kapuścińskiego „Istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej."

edukacja wczesnoszkolna

Absolwentka Wczesnej Edukacji z Nauczaniem Języka Angielskiego na Uniwersytecie Gdańskim oraz Filologii Angielskiej w Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych UG.

Każdego dnia staram się uczyć się od ucznia, stawiać się w jego położeniu tak, abym mogła zrozumieć, co on rozumie, i poznać sposób, w jaki on poznaje.

Zebra to mój znak rozpoznawczy, jednak świat postrzegam nie tylko w czarno-białych barwach.

nauczyciel wf-u

Absolwent AWFiS w Gdańsku, trener II klasy w koszykówce, instruktor windsurfingu, instruktor narciarski, instruktor pływania, żeglarz jachtowy, sternik motorowodny, kierownik wypoczynku oraz wychowawca kolonijny

Oprócz tego jestem zapalonym kitesurferem i snowbordzistą. Aktywnie gram w amatorskich ligach koszykówki w Trójmieście. Jestem wychowawcą medalistów Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Pomorza w koszykówce. Kocham pracę z dziećmi i czerpię ogromną satysfakcję z każdego małego i dużego sukcesu moich podopiecznych, ale przede wszystkim ,,jestem człowiekiem i nic, co ludzkie nie jest mi obce”.

język polski

edukacja wczesnoszkolna

Absolwentka Filologii Angielskiej Uniwersytetu Gdańskiego, Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych oraz studiów podyplomowych z zakresu Zintegrowanej Wczesnej Edukacji. Uczestniczka wielu szkoleń, warsztatów i konferencji metodycznych.

W mojej codziennej pracy przyświeca mi motto "Children must be taught how to think, not what they think." Margaret Mead. Zapraszam dzieci do częstych spotkań z książką, podróży w świat fantazji i kreatywnego rozwijania swoich pasji. Chcę, by poznały czym jest szacunek i empatia oraz doceniały wartość przyjaźni. Postrzegam naukę w szkole jako przygodę, która ma przygotować dzieci do samodzielności i dojrzałości.

matematyka

Moją pasją od zawsze była matematyka, dlatego tez wybrałam taki kierunek studiów. Dzięki temu, że mój zawód jest równocześnie moją, wykonuję go z wielkim zaangażowaniem i zadowoleniem. Prócz matematyki interesuję się architekturą wnętrz oraz podróżami.

język angielski i nauki społeczne

Urodziłem się w Zimbabwe ale od 8 roku zycia mieszkałem w Anglii. Tam na Uniwersytecie studiowałam literaturę angielską i historię i w 2002r. uzyskałem uprawnienia pedagogiczne. Ponad 10 lat naczyałem angielskiego, literatury angielskiej, prowadziłem zajęcia Film/Media/Media/Teatr. W Polsce mieszkam od 2012 roku.

Moje hobby to czytanie, gra na gitarze, literatura, gra w piłkę nożną i oglądanie filmów.

język polski w klasach 0-III

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Oligofrenopedagogika na wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz licznych studiów podyplomowych: terapii pedagogicznej, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, logopedii, a także kursów doskonalących, m.in. rocznego kursu reżyserii teatralnej, kursu budowy lalek teatralnych u legendarnej założycielki Teatru Miniatura Ewy Totwen.

Staram się korzystać w pracy z dziećmi z bogatego doświadczenia zawodowego, także pozaszkolnego: w teatrze, radiu i prasie. Za myślą Korczaka, jestem wielbicielką i orędowniczką szacunku dla dziecka, dla jego niewiedzy, dla niepowodzeń i łez, dla tajemnic i wahań...

Lubię podróże, góry, kajaki, a najbardziej powroty do mojego kaszubskiego domu, pełnego dzieci, zwierząt i książek.

konwersacje & plastyka

30 years international teaching experience at University, High School and now Elementary School levels.

Education is important to me because I think we should be life-long learners. The best schools will reward our curiosity; encourage our creativity and critical thinking; open the doors of our imagination; and give us some of the skills we need to grow as thoughtful humans and engaged citizens in our communities and the wider world.

When Im not teaching, I am an art nerd - yes, it means I seek out some of the most obscure art experiences you can think of; as well as the wonders of Europes Baroque. Well, thats my cover story while I hunt down the best coffee and beaches!

English Conversation is important in our curriculum because we are all story-tellers and listeners. Apart from English being a wonderful and practical addition to childrens language abilities, we work on spoken language confidence and fluency in a fun environment, in the hope that the English language and your children will be friends for life.

edukacja wczesnoszkolna

język polski – nauczanie początkowe

Absolwentka Nauczania Początkowego na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Gdańskiego, Neptun School of English, ESL- USA.

Moim marzeniem zawsze było uczyć tak, aby ci, którzy są uczeni dobrze się bawili, a przy tym rozwijali twórczy potencjał, nie zapominając o kaligrafii:) i ortografii:).

Bardzo bliskie są mi słowa Janusza Korczaka: „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat".
Myślę, że uśmiech i pogoda ducha to mój znak rozpoznawczy ( ...jeszcze słabość do lodów i czekolady). Bycie optymistką po prostu mi się podoba i jest zgodne z moją naturą.

wychowawca świetlicy

Absolwentka Pedagogiki na Akademii Marynarki Wojennej i Akademii Pomorskiej oraz studiów podyplomowych Matematyki i Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej.

Dla mnie nauczanie jest doświadczaniem otoczenia. Każdy z nas jest uczniem i odkrywa tajemnice świata w każdej podejmowanej aktywności. Moją rolą jest wskazać początek i możliwości, jakie daje wejście na daną ścieżkę, a wszystkie zebrane po drodze umiejętności są tym, czego nam nikt nie odbierze.

Nie ma takiej rzeczy, której nie spróbuję zrobić.

psycholog szkolny

Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Gdańskim, studiów podyplomowych z zakresu psychologii klinicznej na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym oraz studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej i socjoterapii

Stawiam sobie za zadanie, by każde dziecko uczęszczające do naszej szkoły mogło czuć się ważne, mądre i rozumiane.

Od września do czerwca pakuję się we wszystkie zauważone problemy po to, byśmy razem uczyli się je rozwiązywać i wyciągali z nich wnioski na przyszłość. Dzielę włos na czworo, by dotrzeć do przyczyn różnych szkolnych zjawisk, z tego też powodu widać mnie z daleka. Lubię wsłuchiwać się w rytm szkoły. W czasie wolnym pakuję plecak, dzielę czas z przyjaciółmi i słucham siebie.

wychowanie fizyczne

Ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku ,kierunek wychowanie fizyczne. Od najmłodszych lat uprawiałem piłkę koszykową, najpierw Podstawowej Szkole Sportowej, a następnie w Sportowym Liceum Ogólnokształcącym. Do momentu ukończenia studiów byłem czynnym zawodnikiem, obecnie gram dla przyjemności w ligach amatorskich.

Od lat jestem wielkim fanem ligi NBA ,poza tym interesuję się muzyką, filmem, książką, motoryzacją i podróżami. W mojej pracy najważniejsze jest dla mnie zachęcanie uczniów do całożyciowej aktywności fizycznej i dbania o zdrowie. Wierzę, że każda osoba jest w stanie znaleźć sobie sport albo inną formę aktywności ruchowej, która będzie jej sprawiać przyjemność.

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w języku angielskim

Absolwentka Edukacji Wczesnoszkolnej i Logopedii na Uniwersytecie Gdańskim, Pedagogiki (magisterskich studiów uzupełniających), Filologii Angielskiej w Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych na Uniwersytecie Gdańskim

Po ukończeniu liceum planowałam zostać inżynierem. W tamtym czasie nawet nie przypuszczałam, że moje miejsce może być zupełnie gdzie indziej. W ASP pracuję od 12 lat. Patrzę na świat oczami Marii Łopatkowej, która zachwyciła mnie swoją pedagogiką serca. Wierzę, że najważniejszym celem wychowania jest mądra miłość do świata i do ludzi. Nauczyciel to osoba kochająca dzieci, wspierająca je w poszukiwaniu własnej drogi życiowej. To ktoś bezinteresowny, autentyczny, ktoś kto jest obecny całym sercem. Jak uczyć? Patrzeć, widzieć i odpowiadać z miłością na otoczenie. Zarówno nauczyciel, jak i jego uczniowie współtworzą edukację, wzajemnie się od siebie ucząc. Jakie metody stosować? Takie, które naturalnie się pojawią lub też zaproponują je nam nasi uczniowie. A jeśli któreś z nich się nie sprawdzą, to zawsze można to namalować lub zaśpiewać ;-)

W czasie wolnym śpiewam, maluję, jeżdżę na rowerze, pływam kajakiem, chodzę na długie piesze wycieczki.

edukacja wczesnoszkolna i nauczanie języka angielskiego

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Wydział Nauk Społecznych, kierunek: Pedagogika, specjalizacja: Wczesna Edukacja i Nauczanie Języka Angielskiego

W nauczaniu najważniejsze jest dla mnie, by rozwijać w uczniach ich dziecięcy entuzjazm do poznawania świata. Chciałabym, żeby żaden z moich uczniów nie bał się zadawania pytań, popełniania błędów. Chcę dać uczniom przestrzeń do poszukiwania, tworzenia, odkrywania talentów, wyrażania siebie. Uwielbiam, gdy uczniowie mówią: „niemożliwe, że lekcja się kończy, skoro dopiero się zaczęła”

Uwielbiam zapach świeżo skoszonej trawy i ciepłego chleba. Uwielbiam śmiech dzieci  i ich szczere spojrzenia. Bardzo lubię zaszyć się czasem w świecie książek i ręcznie malowanych obrazów.

terapia logopedyczna

Absolwentka Pedagogiki Społecznej oraz Podyplomowego Studium Logopedycznego na Uniwersytecie Gdańskim

Czerpię prawdziwą radość z bycia razem z dziećmi. Szanuję je i chciałabym być dla nich wsparciem, w podążaniu własną drogą. W pracy kieruję się słowami Janusza Korczaka "Dziecko chce być dobre. Jeśli tego nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż".

Kocham góry, turystycznie nieobojętna wędruję przez życie ze śpiewem na ustach. Jestem miłośniczką papierowych książek i pasjonatką języka ojczystego. W pracy dla ludzi hołduję przekonaniu, że nikt nie pozostaje obojętny na uśmiech :)

nauczanie zintegrowane / edukacja wczesnoszkolna

Absolwentka filologii angielskiej - Uniwersytet Gdański z brytyjskimi kwalifikacjami - Qualified Teacher Status (QTS) in England

“A hundred years from now it will not matter what my bank account was, the sort of house I lived in, or the kind of car I drove... but the world may be different because I was important in the life of a child” -
Forest E. Witcraft

nauczycielka historii oraz etyki w szkole

Absolwentka KUL-u i Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku politologia oraz UKSW w Warszawie na kierunku etyka. Później ukończyła podyplomowo politologię na Uniwersytecie Gdańskim oraz etykę na UKSW w Warszawie.

Uczę już tyle, że sama jestem jak historia. Dla mnie historia naprawdę jest ,magistra vitae” i chcę tym przeświadczeniem podzielić się z uczniami. Ale chcę też, aby była to nauka żywa, barwna i ciekawa. Sami przecież piszemy historię, musimy więc ją rozumnie kreować. Każdy przedmiot może być źródłem wiedzy.

Lubię literaturę historyczną i sensacyjną, ale najbardziej podróże odkrywające ciekawą przeszłość. Z uczniami najciekawsze wyprawy organizuję w polskie góry bo to wspaniały i mądry relaks po wytężonej pracy.

biologia

Od ponad 15 lat nauczam biologii i każdy z tych 5475 dni był dla mnie przygodą, w którą wyruszałam razem z dociekliwymi umysłami moich uczniów. Cieszy mnie myśl, że jeszcze wiele takich wypraw przed nami.

chemia

Jestem absolwentką Wydziału Chemii Uniwersytetu Gdańskiego.

Specjalizuję się w zarażaniu dzieci ciekawością świata. Gdy eksperymentują - poznają jego tajniki. Uważam, że nauka to zabawa, a zabawa to nauka! Wykonywanie doświadczeń chemicznych to fascynująca i niezwykle pouczająca przygoda, która procentuje u dzieci zgłębianiem zainteresowań z dziedzin ścisłych. Eksperymenty to połączenie świetnej zabawy i sporej dawki wiedzy. Podczas ich trwania dzieci zamieniają się w małych naukowców odkrywających przyrodnicze ciekawostki. Motto, z którym rozpoczynam każdy dzień pracy brzmi:

„Uczyć chemii bez wykonywania doświadczeń, to jak pisać wiersze nie potrafiąc czytać”.

nauczanie początkowe

przyroda, geografia, technika, wicedyrektor

Doktor Nauk o Ziemi Uniwersytetu Gdańskiego, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu przyrody i techniki również na Uniwersytecie Gdańskim.

„Przyroda jest nieskończoną dziedziną, której środek leży wszędzie, a zakres nigdzie”
Albert Schweitzer

Nauczanie przyrody jest bezkresną podróżą dającą mi możliwość realizowania swoich pasji, a praca z uczniami sprawia mi ogromną satysfakcję. Podziwiam doskonały świat natury i próbuję oddać jego piękno w każdym wymiarze.

język polski

Jestem absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego wydziału Filologii polskiej oraz podyplomowych studiów pedagogicznych Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Zarówno w pracy jak i w życiu fascynują mnie wyzwania, ruch, nieograniczone możliwości oraz świeżość spojrzenia. U swoich podopiecznych pragnę wzbudzić miłość do języka polskiego, sprowokować do dociekliwości i poszukiwań, wyzwolić wrażliwość, empatię oraz entuzjazm w zderzeniu z pięknem słowa. Wtórując czeskiemu pedagogowi - Janowi Amosowi Komeńskiemu - daję wiarę powiedzeniu:

„Nauka rozpoczynać się musi od zmysłowych spostrzeżeń, a nie od opisów rzeczy słowami.”

Według mnie kluczem do sukcesu w edukacji nauczycielskiej jest model nauczania otwartego. Na równi z doskonałym przygotowaniem merytorycznym plasuję dobry kontakt z uczniami, rozmowy na różnorodne tematy, podzielanie pasji, umiejętność słuchania, nacisk na działanie w grupie oraz dbanie o dobrego ducha zespołu klasowego. Staram się by na moich lekcjach nie zagościła nuda prowadząc je żywiołowo i z pomysłem. Oczywistym jest, że sukcesy wychowanków działają na mnie bardzo motywująco, jednak największą nagrodą jest błysk w oku uczniów oraz zaangażowanie podczas zajęć. Co to znaczy być dobrym nauczycielem? Dla mnie odpowiedź może być tylko jedna – dobry nauczyciel to nauczyciel twórczy i poszukujący, aktywny, otwarty na wszystko co nowe, partnerski w dialogu nauczyciel – uczeń.

W wolnych chwilach relaksuję się uprawiając pływanie i biegi, eksperymentując w kuchni, piknikując z rodziną, a wieczorami delektując się książką przy akompaniamencie blasku aromatycznych świec. Uwielbiam czystość i prostotę białych skandynawskich wnętrz oraz obserwowanie żeglujących córek. Uważam się za osobę szczęśliwą i spełnioną; mieszkam nad ukochanym morzem, mam fantastyczną rodzinę oraz pracę, która jest moją pasją a zarazem fascynującą przygodą.

nauczyciel j. angielskiego

Bycie nauczycielem od ponad 30 lat wiele mnie nauczyło i cieszy mnie, że wciąż się uczę. Lubię skupiać uczniów na odpowiedziach na pytania: ,,co?”, ,,jak?”, ,,dlaczego?”.

,,Co” dotyczy przedmiotu. Równie ważne jest ,,jak” – to znaczy, by nauczyciele i uczniowie byli świadomi indywidualnych sposobów uczenia się, różnorodnych strategii w nauce, naszych mocnych i słabych stron. Ostatni składnik, ,,dlaczego”, dotyczy przyczyn, dla których uczymy się czegoś, tego jak jest to istotne oraz sposobów wykorzystywania nabywanej wiedzy i umiejętności w szkolnych i w życiowych sytuacjach.

Wszystko to znajduje odzwierciedlenie w całym procesie uczenia się i mam nadzieję, że przez takie rozmyślanie nad nim uda nam się osiągnąć jeden z głównych celów z misji naszej szkoły, czyli inspirowanie uczniów do wnoszenia radości i pasji w uczenie się i chęci nauki przez całe życie.

edukacja wczesnoszkolna

nauczyciel muzyki

Absolwentka Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Artystycznej, Muzyki Kościelnej i Rytmiki w Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz podyplomowych studiów Emisji Głosu przy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Gram na flecie poprzecznym i fortepianie, moją pasją jest śpiew we wszystkich odsłonach - od solowego, przez zespołowy, na chóralnym skończywszy. Jestem również wykładowcą Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie kształcę młodych adeptów edukacji muzycznej. Podczas tych wspólnych zajęć ze studentami i dziećmi ciągle przekonuje się, jak duży wpływ na wielopłaszczyznowy rozwój dziecka ma umuzykalnienie i wrażliwość muzyczna, dlatego w swojej pracy dążę do rozwijania artystycznych pasji każdego ucznia, starając się nauczyć świadomego odbioru sztuki, jak również wyrażania siebie poprzez muzykowanie.

Uwielbiam spędzać czas z rodziną i cieszyć się naturą i sielskim życiem na wsi.

zajęcia świetlicowe i wyrównawcze

Absolwentka Pedagogiki i studiów podyplomowych z zakresu Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej

W mojej pracy zwracam uwagę na to, aby uczniowie czuli się na zajęciach swobodnie, komfortowo i bezpiecznie, a nauka była dla nich przyjemnością.

Uwielbiam słońce – z parasolem mi nie do twarzy.

gramatyka języka angielskiego, nauki społeczne

Absolwentka Anglistyki i Nauk Społecznych na Uniwersytecie Gdańskim

Pracując już dla Amerykańskiej Szkoły Podstawowej w Gdyni (od 1996r), szlifowałam mój nauczycielski warsztat w Nowym Jorku i Anglii.

Zależy mi by wspólnymi siłami z uczniami - w sposób zrozumiały i praktyczny - budować gramatyczny fundament języka, rozbudzić ich ciekawość do świata i ludzi. Fascynuje mnie proces poznawczy, jaki każdy z moich uczniów przechodzi na swój wyjątkowy i niepowtarzalny sposób.

Uwielbiam podróże, te dosłowne i w przenośni. Odkrywanie nowych miejsc, poznawanie nowych ludzi, ich stylu życia, myślenia, idei. To ogromnie mnie wzbogaca. Satysfakcja, jaką czerpię z faktu, że razem wędrujemy po mapie geograficznej, historycznej i kulturowej świata jest źródłem mojego zawodowego spełnienia. Gdyby nie to, nie byłabym tym, kim dziś jestem.

język niemiecki

Absolwentka Germanistyki na Uniwersytecie Gdańskim oraz Psychologii na Uniwersytecie Łódzkim.

"Wer fremde Sprachen nicht kennt, weiß nichts von seiner eigenen."* – powiedział J. W. Goethe. Przekonuję uczniów, że znajomość języka obcego to coś więcej niż umiejętność komunikacji, to poszerzanie horyzontów i wędrówka w głąb samego siebie.

Bardzo lubię niemieckie kryminały i literaturę historyczną. Pełne uwielbienia oczy mojej psiny i dobra, szwajcarska czekolada zawsze rozmiękczają moje serce.

* “Kto nie zna języków obcych, nie wie nic o swoim własnym.“

nauczyciel wf-u

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku, instruktor łyżwiarstwa figurowego, narciarstwa, gimnastyki i pływania.

Od 13 lat uczę w Amerykańskiej Szkole Podstawowej, gdzie z dużym powodzeniem wdrażam do programu nauczania zajęcia na łyżwach, rolkach, deskorolkach, a także lekcje tańca. Od wielu lat związana jestem z łyżwiarstwem figurowym, jako instruktor nauki jazdy dla dzieci, dorosłych i studentów AWFiS w Gdańsku oraz sędzia.

Od 2015 roku jestem zaangażowana w działalność Fundacji ,,Sport na Zdrowie” przy projekcie ,,REStart – Rehabilitacja, Edukacja i Sport na Zdrowie”, gdzie prowadzę zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży.

nauczyciel wf-u

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku na kierunkach Wychowanie Fizyczne oraz Turystyka i Rekreacja. Trener II klasy pływania. Wychowawca kolonijny. Animator czasu wolnego. Ratownik WOPR

Wierzę, że ruch, zabawa i przyjazna atmosfera sprzyja uczeniu się. Ważne jest dla mnie, by dzieci czerpały radość z aktywności fizycznej i dzięki niej:

  • pokonywały swoje słabości,
  • osiągały sukcesy,
  • jeszcze lepiej rozwijały się na wszystkich płaszczyznach.

"If you can dream it, you can do it" - Walt Disney

matematyka

Czarowi nauk przyrodniczych oraz inżynieryjno technicznych uległam studiując na Politechnice Gdańskiej, Akademii Morskiej oraz Uniwersytecie Vitus Bering w Danii. W swojej pracy staram się przekazać swoją pasję do matematyki i fizyki, ich niezwykłość i zastosowanie w otaczającym nas świecie. W czasie wolnym wędruję po górach i zwiedzam tajemnicze zakątki Europy, docierając rowerem w najpiękniejsze miejsca.